„Quit menu“
Menu

Mobilizacija

Kauno rajono savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vyresnysis specialistas mobilizacijai Algirdas Škėrys

Telefonas, el.p.

+370 37 305 539, algirdas.skerys@krs.lt

KVIETIMAS TAPTI INSTRUKTORIUMI: STIPRINKIME PILIETINĘ GALIĄ KARTU

Stebint įtemptą geopolitinę situaciją ir augant visuomenės norui pasirengti ekstremalioms situacijoms bei galimoms grėsmėms, Lietuvoje startuoja nauja mokymų programa – „Pasirengimo pilietiniam pasipriešinimui pagrindai“ (4P). Šią iniciatyvą įgyvendina Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamentas prie Krašto apsaugos ministerijos. Gegužės mėnesį buvo parengta pirmoji instruktorių grupė, kuri jau pradėjo vesti mokymus visoje Lietuvoje. Stipriname pajėgas ir ieškome naujų instruktorių, pasirengusių dalintis žiniomis su visuomene – kviečiame jungtis ir Tave.

Kodėl verta prisijungti? Tapęs instruktoriumi, Tu:

✔ prisidėsi prie nacionalinio atsparumo stiprinimo;

✔ dirbsi su įvairiomis bendruomenėmis visoje Lietuvoje;

✔ tapsi svarbia grandimi pilietinio pasipriešinimo tinklo kūrime.

Ko tikimės iš Tavęs?

– Atsakomybės ir motyvacijos;

– Gebėjimo perteikti žinias aiškiai ir įtraukiančiai;

– Pasiryžimo įgyti papildomų kompetencijų pilietinio atsparumo srityje.

Ką gausi iš mūsų?

  • Mokymų programą ir metodinę medžiagą;

  • Instruktorių rengimo kursą su ekspertais;

  • Galimybę veikti skirtinguose Lietuvos regionuose.

Prisijunk prie „Instruktorių pajėgų“ – tapk tuo, kuris ne tik žino, kaip veikti krizės metu, bet ir moko to kitus.

Instruktorių rengimo kursai vyks liepos-rugsėjo mėnesiais.

Vieta ir mokymų struktūra: Artimiausi penki mokymai vyks Lietuvos Karo Akademijoje (LKA), adresu Šilo g. 5 A, Vilnius, 417 auditorijoje. Vienų mokymų minimalus dalyvių skaičius - 10, maksimalus - 30, todėl pirmumas teikiamas pirmiems užsiregistravusiems. Mokymai vyks tris dienas - 2 dienos skirtos teorijai, viena dalyvių vertinimui. Kursų dalyviams iš kitų miestų, kurie prasidės liepos 30 d. ir rugpjūčio 8 d., LKA gali suteikti nakvynę, tačiau reikia turėti savo miegmaišį. Kitomis datomis nakvyne reikės pasirūpinti patiems. Smulkesnę informaciją pateiksime užsipildžius grupėms arba likus dviem savaitėms iki mokymų pradžios.

SVARBU Registracija ir daugiau informacijos:

Prašome užpildyti laukiančiųjų sąrašo anketą ir vėliau sulauksite daugiau informacijos. Mielai atsakysime į Jūsų klausimus. Kontaktinis asmuo : Pilietinio pasipriešinimo specialistė DEIMANTĖ GIEDRIMAITĖ, +370 706 84 730, deimante.giedrimaite@kam.lt.

LAUKIANČIŲJŲ ANKETA : 4P instruktorių ruošimas - Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamentas

Tavo žinios šiandien – visuomenės stiprybė rytoj. Nedvejok.

MOBILIZACIJA pagal Lietuvos Respublikos mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymą yra:

  • valstybės, savivaldybių institucijų ar įstaigų ir ūkio subjektų veiklos pertvarkymas (pasirengimą šiam pertvarkymui administruoja Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamentas prie Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos (toliau – MPPD);

  • karo prievolininkų šaukimas į privalomąją karo tarnybą ginti valstybės ir (ar) vykdyti Lietuvos valstybės tarptautinių įsipareigojimų (už karo prievolininkų šaukimą, taip pat ir mobilizacijos ir (ar) karo padėties metu, atsakinga Lietuvos kariuomenės Karo prievolės komplektavimo tarnyba).

Pagrindiniai mobilizacijos sistemos ir priimančiosios šalies paramos teikimo uždaviniai:

  • pasirengti vykdyti mobilizaciją;

  • paskelbus mobilizaciją, užtikrinti valstybės ir savivaldybių institucijų ar įstaigų, ūkio subjektų ir piliečių paramą ginkluotosioms pajėgoms;

  • paskelbus mobilizaciją, užtikrinti gyvybiškai svarbių valstybės funkcijų atlikimą;

  • pasirengti ir teikti priimančiosios šalies paramą Lietuvos Respublikos teritorijoje.

Yra trys Mobilizacijos proceso etapai:

  • Pasirengimas mobilizacijai – vyksta taikos metu;

  • Mobilizacija skelbiama ne vėliau, kaip kartu su karo padėtimi;

  • Demobilizacija skelbiama pasibaigus karui arba išnykus priežastims, dėl kurių buvo paskelbta mobilizacija.

Vienas pagrindinių pasirengimo mobilizacijai siekių – pasirengti ir paskelbus mobilizaciją ir (ar) įvedus karo padėtį užtikrinti Vyriausybės nutarimu patvirtintų gyvybiškai svarbių valstybės funkcijų atlikimą.

Siekiant užtikrinti gyvybiškai svarbias valstybės funkcijas, Vyriausybė valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms yra paskyrusi valstybines mobilizacines užduotis. Šioms užduotims užtikrinti rengiami mobilizacijos planai, juose numatant užduočiai atlikti reikalingus veiksmus ir priemones (suplanuojamas personalas, reikalingi materialiniai ir finansiniai ištekliai, numatomas reikalingų ūkio subjektų, nevyriausybinių organizacijų ar pan. pasitelkimas).

Rengiami šie mobilizacijos planai:

  • Valstybės mobilizacijos planas (už šio plano rengimą atsako MPPD);

  • Ginkluotųjų pajėgų mobilizacijos planas (atsakinga Lietuvos kariuomenė);

  • civilinių mobilizacijos institucijų mobilizacijos planai (už šių planų rengimą atsakingos ministerijos, savivaldybių administracijos ir kitos civilinės mobilizacijos institucijos, kaip: Lietuvos bankas, Valstybės saugumo departamentas, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas ir kt.);

Taip pat svarbu ne tik tinkamai parengti mobilizacijos planai, bet ir:

  • užtikrintas mobilizacijos valdymas (už mobilizacijos valdymą valstybėje atsako Valstybės mobilizacijos operacijų centras, o civilinėse mobilizacijos institucijose, t. y. tose institucijose ir įstaigose, kurioms yra skirtos valstybinės mobilizacinės užduotys, – mobilizacijos valdymo grupės);

  • numatytas turimų bei planuojamas trūkstamų išteklių (materialinių, žmogiškųjų, finansinių) sutelkimas;

  • paruoštas (apmokytas) reikalingas personalas.

Tai yra pagrindiniai pasirengimo mobilizacijai siekiai, tačiau kartu tai yra kintantys procesai, kurie nuolatos turi būti peržiūrimi, vertinami, analizuojami ir, esant poreikiui tikslinami.

Siekdamas gerinti pasirengimą mobilizacijai, MPPD kasmet atlieka mobilizacijos sistemos būklės ir civilinių mobilizacijos institucijų pasirengimo vertinimą, derina civilinių mobilizacijos institucijų pateiktus mobilizacijos planus, vykdo institucijų numatyto civilinio mobilizacinio personalo apskaitą, taip pat organizuoja mobilizacinius seminarus, pratybas. Seminarų ir pratybų  metu ne tik pristatomos su pasirengimu mobilizacijai susijusios aktualijos, galimos situacijos mobilizacijos metu, sprendžiami iškilę klausimai, bet ir skatinamas tarpinstitucinis bendradarbiavimas.

Mobilizacijos metu taip pat labai svarbus ir piliečių ar ūkio subjektų, kurie nėra mobilizacijos sistemos dalis, vaidmuo. Pavyzdžiui, Lietuvos Respublikos piliečiai gali būti pasitelkiami į pagalbą jiems skiriant būtinuosius darbus, o ūkio subjektai pasitelkiami būtinųjų užduočių vykdymui. Be to, mobilizacijos metu Lietuvos Respublikos karo padėties įstatyme nustatyta tvarka gali būti taikoma rekvizicijos ar laikinojo paėmimo priemonė.

Mobilizacijos veikimui labai svarbus bendradarbiavimo principas, kai valstybės ir savivaldybių institucijos ar įstaigos ir ūkio subjektai, kurie nėra mobilizacijos sistemos subjektai, bendradarbiauja ir padeda mobilizacijos sistemos subjektams įgyvendinti mobilizacijos sistemos ir priimančiosios šalies paramos teikimo uždavinius.

INFORMACINIS LEIDINYS „JEI KRIZĖ ARBA KARAS: KAIP ELGTIS?“: lietuvių kalba, lenkų kalba, rusų kalba, ukrainiečių kalba ir anglų kalba.