„Quit menu“
Menu

Savivaldybės infrastruktūros plėtra

Eil. Nr.PavadinimasAprašymo turinys
1.Administracinės paslaugos kodas-
2.Administracinės paslaugos pavadinimasSavivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos apskaičiavimas
3.Administracinės paslaugos apibūdinimas

Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoką (toliau – Įmoką) moka naujai statomo, rekonstruojamo pastato, esamą inžinerinį statinį rekonstruojančio į pastatą ir (ar) kito inžinerinio statinio, kuris nepriklauso savivaldybės infrastruktūrai ir jo naudojimui reikalinga savivaldybės infrastruktūra, statytojas (vystytojas).

Įmoką apskaičiuoja Kauno rajono savivaldybės administracija (toliau – Organizatorius), gavusi statomo, rekonstruojamo pastato, esamo inžinerinio statinio rekonstruojamo į pastatą ir (ar) kito inžinerinio statinio, kuris nėra savivaldybės infrastruktūra ir jo naudojimui reikalinga savivaldybės infrastruktūra, statytojo (vystytojo) (toliau – Mokėtojas) prašymą (toliau – Prašymas) apskaičiuoti Įmoką.

Mokėtojas Prašymą pateikia prieš teikdamas prašymą išduoti statybą leidžiantį dokumentą arba iki statybos darbų pradžios, kai statybą leidžiantis dokumentas neprivalomas.

4.Teisės aktai, reguliuojantys administracinės paslaugos teikimą
  1. Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymas, 2020 m. gegužės 7 d. Nr. XIII-2895.
  2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. gruodžio 30 d. nutarimas Nr. 1475 “Dėl Kompensacijos savivaldybių infrastruktūros plėtros iniciatoriams už jų patirtas išlaidas apskaičiavimo ir išmokėjimo tvarkos aprašo ir Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos nustatymo metodikos patvirtinimo“.
  3. Kauno rajono savivaldybės tarybos 2021 m. vasario 25 d. sprendimas Nr. TS-85 „Dėl Kauno rajono savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos tarifų patvirtinimo“.
  4. Kauno rajono savivaldybės tarybos 2021 m. vasario 25 d. sprendimas Nr. TS-86 „Dėl kriterijų, pagal kuriuos nustatoma, kada savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoka nemokama arba mokama dalimis ir savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėjimo ir atleidimo nuo jos mokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
5.Informacija ir dokumentai, kuriuos turi pateikti asmuoPrašymą ir su Prašymo formoje nurodyta informacija taip pat pateikiama:
1.įgaliojimas ar kitas atstovavimą patvirtinantis dokumentas, jeigu Prašymą teikia Mokėtojo atstovas;
2.statinio projekto bendroji dalis;
3.situacijos schema (suvestinis dangų, tinklų ir kt. infrastruktūros planas ar planai), kai teritorijų planavimo dokumento sprendiniai nekonkretūs ir trūksta išsamumo šios infrastruktūros plėtrai įvertinti;
4.pažymėjimas apie Nekilnojamojo turto registre įregistruotą žemės sklypą ir teises į jį (nuosavybės dokumentai);
5.kai Mokėtojas kreipiasi dėl Įmokos apskaičiavimo dėl statinio statybos ar rekonstravimo žemės sklype, kuris nuosavybės teise priklauso keliems bendraturčiams, ar numatomas rekonstruoti statinys priklauso keliems bendraturčiams, pateikiamas bendraturčių sutikimas atlikti tokius darbus arba pateikiami dokumentai, patvirtinantys žemės sklypo ir (ar) kito nekilnojamojo daikto eksploatavimo ir (ar) naudojimo tvarką, kai Mokėtojas savivaldybės infrastruktūros plėtrą planuoja tik jam priklausančioje ar priskirtoje žemės sklypo ir (ar) kito nekilnojamojo daikto dalyje;
6.žemės sklypo savininko (patikėtinio) rašytinis sutikimas vykdyti statybos darbus, kai Mokėtojas nėra šio žemės sklypo, kuriame numatoma vykdyti savivaldybės infrastruktūros plėtrą, savininkas, ar valstybinės žemės patikėtinio rašytinis sutikimas vykdyti statybos darbus, kai šią plėtrą numatoma vykdyti valstybinėje žemėje, kurioje nesuformuoti žemės sklypai;
7.žemės sklypo ribų planas;
8.teritorijų planavimo dokumentas ir jį patvirtinantis administracinis aktas;
9.prisijungimo sąlygos;
10.kiti dokumentai, kurie, Mokėtojo nuomone, gali turėti reikšmės Prašymo nagrinėjimui (specialieji architektūriniai reikalavimai, anksčiau išduotas statybą leidžiantis dokumentas, jei prašoma apskaičiuoti Įmoką pastatui ar statiniui, kuriam jau buvo išduotas statybą leidžiantis dokumentas ir kt.);
11.tuo atveju, jei Mokėtojas prašo atleisi nuo Įmokos (ar jos dalies) ir atitinka Kauno rajono savivaldybės tarybos 2021 m. vasario 25 d. sprendime Nr. TS-86 „Dėl kriterijų, pagal kuriuos nustatoma, kada savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoka nemokama arba mokama dalimis ir savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėjimo ir atleidimo nuo jos mokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatytus kriterijus ir / ar atvejus, pateikti tai patvirtinančią informaciją ir / ar dokumentus.
6.Informacija ir dokumentai, kuriuos turi gauti institucija (prašymą nagrinėjantis tarnautojas)Prašyme nurodoma ši informacija:
1.pastato ar inžinerinio statinio rekonstravimo į pastatą projekte nurodytas pastato bendrasis plotas (m2) ir (ar) inžineriniu statiniu, kuris nėra savivaldybės infrastruktūra ir jo naudojimui reikalinga savivaldybės infrastruktūra, užstatytas plotas (m2). Rekonstruojant pastatą nurodoma rekonstruojamo pastato padidėjusi bendrojo ploto dalis (m2). Rekonstruojant inžinerinį statinį – padidėjusi užstatyto ploto dalis (m2);
2.informacija dėl poreikio savivaldybės infrastruktūros plėtrai paimti žemę visuomenės poreikiams;
3.infrastruktūros plėtros sutarties numeris ir data, jei sutartis sudaryta;
4.Mokėtojo pasirinktas informavimo apie Prašymo priėmimą, nagrinėjimą ir sprendimo priėmimą būdas (siunčiant paštu prašyme nurodytu adresu, ar elektroniniu paštu);
5.nuoroda į statinio projektą, kai statinio projektas patalpintas Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje „Infostatyba“;
6.nuoroda į teritorijų planavimo dokumento, kuriame numatomas žemės paėmimas visuomenės poreikiams, registraciją Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registre (toliau – TPDR);
7.nuoroda į teritorijų planavimo dokumento, kuriuo suplanuota savivaldybės infrastruktūra,  registraciją TPDR;
8.kita informacija, kuri Mokėtojo nuomone, gali turėti reikšmės Įmokos dydžio apskaičiavimui.
7.Administracinės paslaugos teikėjas

Kauno rajono savivaldybės administracijos Gyventojų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyrius

Savanorių pr. 371, 49386 Kaunas

Tel. +370 616 39 355

Pirmadieniais, antradieniais, trečiadieniais, ketvirtadieniais – 7.30–17.00 val.

Penktadieniais – 7.30–15.45 val.

Dėl išankstinės registracijos ir kitais su prašymu teikimu susijusiais klausimais prašome kreiptis į Gyventojų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyriaus vyr. specialistę Džuljetą Bartkienę,

Tel. +370 670 97 342, +370 620 13 051. el. p pletra@krs.lt, dzuljeta.bartkiene@krs.lt

8.Administracinės paslaugos vadovas

L. e. p. Infrastruktūros plėtros skyriaus vedėja Neringa Mackevičiūtė-Blaškevičienė

Tel. (+370 37) 28 18 40, el. p. neringa.blaskeviciene@krs.lt

9.Administracinės paslaugos suteikimo trukmėĮmoka apskaičiuojama ir įmokos apskaičiavimo aktas Mokėtojui pateikiamas per 20 darbo dienų nuo visų Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos nustatymo metodikoje ir Prašymo formoje nurodytų dokumentų ir informacijos pateikimo Organizatoriui dienos.
10.Administracinės paslaugos suteikimo kainaAdministracinė paslauga teikiama neatlygintinai.
11.Prašymo forma, pildymo pavyzdys ir prašymo turinysAdministracinė paslauga teikiama neatlygintinai.
1.Prašymo forma dėl plėtros įmokos apskaičiavimo.
Prašymas su nurodytais dokumentais gali būti teikiami elektroniniu paštu, dokumentai turi būti pasirašyti elektroniniu parašu.
Prašymas turi būti:
1.parašytas valstybine kalba arba turėti vertimą į valstybinę kalbą, kurio tikrumas būtų paliudytas Lietuvos Respublikos notariato įstatymo nustatyta tvarka;
2.parašytas įskaitomai;
3.asmens pasirašytas.
12.Administracinės paslaugos teikimo ypatumai 


 

Eil. Nr.PavadinimasAprašymo turinys
1.Administracinės paslaugos kodas-
2.Administracinės paslaugos pavadinimasSavivaldybės infrastruktūros plėtros sutarties iniciavimas ir sudarymas
3.Administracinės paslaugos apibūdinimas

Savivaldybės infrastruktūros plėtros iniciatorius (toliau – Iniciatorius), siekdamas suprojektuoti, įrengti ir (ar) pastatyti kompleksinio ir (ar) specialiojo teritorijų planavimo dokumentuose suplanuotą Savivaldybės infrastruktūrą ar atskirus šios infrastruktūros elementus bei sudaryti Savivaldybės infrastruktūros plėtros sutartį (toliau – Sutartis), Kauno rajono savivaldybės administracijai (toliau – Organizatorius) raštu pateikia pasiūlymą dėl savivaldybės infrastruktūros plėtros iniciavimo (toliau – Pasiūlymas).

Organizatorius, gavęs Iniciatoriaus pateiktą Pasiūlymą, kreipiasi į Savivaldybės infrastruktūros valdytoją (valdytojus) (toliau – Valdytojas), kuriam (kuriems) būtų perduota Iniciatoriaus įrengta ar pastatyta infrastruktūra, dėl Pasiūlymo įvertinimo.

Valdytojas įvertina Pasiūlymą ir informuoja Organizatorių apie pritarimą ar motyvuotą nepritarimą sudaryti Sutartį.

Organizatorius, gavęs Valdytojo įvertinimą dėl Sutarties sudarymo, raštu informuoja Iniciatorių apie Pasiūlymo priėmimą ir pateikia Sutarties sudarymo sąlygas arba informuoja apie pasiūlymo atmetimą.

Iniciatoriui įgyvendinus visas Sutarties sudarymo sąlygas, pasirašoma Sutartis.

4.Teisės aktai, reguliuojantys administracinės paslaugos teikimą

1. Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymas 2020 m. gegužės 7 d. Nr. XIII-2895.

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. gruodžio 30 d. nutarimas Nr. 1475 “Dėl Kompensacijos savivaldybių infrastruktūros plėtros iniciatoriams už jų patirtas išlaidas apskaičiavimo ir išmokėjimo tvarkos aprašo ir Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos nustatymo metodikos patvirtinimo”.

3. Kauno rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2021 m. birželio 11 d. įsakymas Nr. ĮS-1599 „Dėl Kauno rajono savivaldybės infrastruktūros plėtros sutarties pavyzdinės (standartinės) formos ir Kauno rajono savivaldybės pasiūlymų dėl savivaldybės infrastruktūros plėtros nagrinėjimo ir savivaldybės infrastruktūros plėtros sutarties sudarymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

5.Informacija ir dokumentai, kuriuos turi pateikti asmuo

Su Pasiūlymo formoje nurodyta informacija taip pat pateikiama:

  1. Įgaliojimas ar kitas atstovavimą patvirtinantis dokumentas, jeigu Pasiūlymą teikia Iniciatoriaus atstovas;
  2. Siūlomos suprojektuoti, pastatyti ir (ar) įrengti Savivaldybės infrastruktūros statinių (-io) (įrenginių (-io)) planas ar schema su bendraisiais statinio rodikliais (suvestinis dangų, tinklų ir kitos infrastruktūros planas, kita informacija apie statinį);
  3. Savivaldybės infrastruktūros plėtros kainos, apskaičiuotos vadovaujantis aplinkos ministro įsakymais patvirtintomis Statinių projektavimo darbų kainų skaičiavimo rekomendacijomis ir patvirtintais Statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo principais, nustatymą pagrindžiantys dokumentai;
  4. Savivaldybės infrastruktūros statinio projektas, kai vadovaujantis Statybos įstatymu statybą leidžiantis dokumentas privalomas (teikiama, jeigu iki Pasiūlymo pateikimo Iniciatorius parengė Savivaldybės infrastruktūros statinio projektą), ar statinio (įrenginio) ilgis, plotis, diametras, statybos darbai ir kiti rodikliai, kurių pakaktų nustatyti Savivaldybės infrastruktūros plėtros kainą, vadovaujantis aplinkos ministro įsakymu patvirtintais Statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo principais, kai statybą leidžiantis dokumentas neprivalomas;
  5. Kiti dokumentai, kurie, Iniciatoriaus nuomone, gali turėti reikšmės Pasiūlymo vertinimui (registro pažymos, planai, sutikimai, topografija, detalieji planai, žemės formavimo ir pertvarkymo projektai, prisijungimo sąlygos ir pan.).
6.Informacija ir dokumentai, kuriuos turi gauti institucija (prašymą nagrinėjantis tarnautojas)

1. Valdytojo įvertinimas dėl Iniciatoriaus Pasiūlymo ir pritarimas ar motyvuotas nepritarimas sudaryti sutartį.

2. Iniciatoriaus pranešimas dėl visų Sutarties sudarymo sąlygų įgyvendinimo ir sąlygose nurodytų dokumentų bei informacijos pateikimas.

7.Administracinės paslaugos teikėjas

Kauno rajono savivaldybės administracijos Gyventojų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyrius

Savanorių pr. 371, 49386 Kaunas

Tel. (+370 616) 39 355

Pirmadieniais, antradieniais, trečiadieniais, ketvirtadieniais – 7.30–17.00 val.

Penktadieniais – 7.30–15.45 val.

Dėl išankstinės registracijos ir kitais su prašymu teikimu susijusiais klausimais prašome kreiptis į Gyventojų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyriaus vyr. specialistę Džuljetą Bartkienę,

Tel. (+370 670) 97 342, (+370 620) 13 051. el. p pletra@krs.lt, dzuljeta.bartkiene@krs.lt

8.Administracinės paslaugos vadovasL. e. p. Infrastruktūros plėtros skyriaus vedėja Neringa Mackevičiūtė-Blaškevičienė
Tel. (+370 37) 28 18 40
El. p. neringa.blaskeviciene@krs.lt
9.Administracinės paslaugos suteikimo trukmė

Sprendimas dėl Pasiūlymo priėmimo ir Sutarties sudarymo sąlygų pateikimo arba Pasiūlymo atmetimo priimamas per 15 darbo dienų nuo Iniciatoriaus Pasiūlymo gavimo dienos.

Apie Sutarties pasirašymą Iniciatorius informuojamas per 20 darbo dienų nuo visų Sutarties sudarymo sąlygose nurodytų dokumentų ir informacijos pateikimo Organizatoriui dienos.

10.Administracinės paslaugos suteikimo kainaAdministracinė paslauga teikiama neatlygintinai.
11.Prašymo forma, pildymo pavyzdys ir prašymo turinysPasiūlymas dėl savivaldybės infrastruktūros plėtros iniciavimo
12.Administracinės paslaugos teikimo ypatumai

Pasiūlymai su nurodytais dokumentais gali būti teikiami elektroniniu paštu, dokumentai turi būti pasirašyti elektroniniu parašu.

Pasiūlymas turi būti:
1. parašytas valstybine kalba arba turėti vertimą į valstybinę kalbą, kurio tikrumas būtų paliudytas Lietuvos Respublikos notariato įstatymo nustatyta tvarka;
2. parašytas įskaitomai;
3. asmens pasirašytas.

Eil. Nr.PavadinimasAprašymo turinys
1.Administracinės paslaugos kodas-
2.Administracinės paslaugos pavadinimasPrisijungimo prie susisiekimo komunikacijų sąlygų išdavimas
3.Administracinės paslaugos apibūdinimasKauno rajono savivaldybės administracijos teikiama paslauga fiziniams ir juridiniams asmenims, pageidaujantiems gauti žemės sklypui, arba sklype naujai statomiems ar rekonstruojamiems statiniams (-iui) prisijungimo sąlygas prie susisiekimo komunikacijų, esančių Kauno rajono savivaldybės teritorijoje.
4.Teisės aktai, reguliuojantys administracinės paslaugos teikimą
  1. LR statybos įstatymas;
  2. LR teritorijų planavimo įstatymas;
  3. Statybos techninis reglamentas STR 2.06.04:2014 „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai“;
  4. Statybos techninis reglamentas STR 2.02.09:2005 "Vienbučiai gyvenamieji pastatai";
  5. Kelių techninis reglamentas KTR 1.01:2008 "Automobilių keliai".
5.Informacija ir dokumentai, kuriuos turi pateikti asmuo
  1. Įgaliojimas ar kitas atstovavimą patvirtinantis dokumentas, jeigu prašymą teikia iniciatoriaus atstovas;
  2. Žemės sklypo ribų plano kopiją;
  3. Žemės sklypo nuosavybės teisę ar kitą valdymo ir naudojimo teisę patvirtinančių dokumentų kopijos;
  4. Situacijos schemos kopija (jeigu projektuojama daugiau negu viena nuovaža, tai schemoje turi būti pateikti atstumai tarp projektuojamų nuovažų ir atstumas iki gretimų sankryžų; nuovažos plotis, išvažiavimo ir įvažiavimo posūkių apskritiminės kreivės spindulys - radiusas);
  5. Projektinio pasiūlymo kopija;
  6. Detaliojo plano arba žemės sklypo formavimo ir pertvarkymo projekto kopija.
6.Informacija ir dokumentai, kuriuos turi gauti institucija (prašymą nagrinėjantis tarnautojas)

Su prašymo formoje nurodyta informacija taip pat pateikiama:

  1. Numatomų suprojektuoti statinių, pastatų, pastatyti ir (ar) įrengti infrastruktūros statinių (-io) (įrenginių (-io)) planas ar schema, su bendraisiais statinio rodikliais (suvestinis dangų, tinklų ir kitos infrastruktūros planas, kita informacija apie planuojamą automobilių ir transporto srautų intensyvumą);
  2. Esant būtinumui, trečiųjų šalių sutikimai, dėl projektuojamų sprendinių, jeigu tai numato teisės aktai;
  3. Kiti dokumentai, kurie, interesanto nuomone, gali turėti reikšmės prašymo vertinimui (registro pažymos, planai, sutikimai, topografija, detalieji planai, žemės formavimo ir pertvarkymo projektai, prisijungimo sąlygos ir pan.).
7.Administracinės paslaugos teikėjas

Kauno rajono savivaldybės administracijos Gyventojų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyrius

Savanorių pr. 371, 49386 Kaunas

Tel. (+370 37) 305 503

Pirmadieniais, antradieniais, trečiadieniais, ketvirtadieniais – 7.30–17.00 val.

Penktadieniais – 7.30–15.45 val.

Dėl išankstinės registracijos ir kitais su prašymų teikimu susijusiais klausimais prašome kreiptis į Gyventojų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyriaus vyr. specialistę Džuljetą Bartkienę,

Tel. (+370 37) 30 55 20, el. p pletra@krs.lt, dzuljeta.bartkiene@krs.lt

8.Administracinės paslaugos vadovasL. e. p. Infrastruktūros plėtros skyriaus vedėja Neringa Mackevičiūtė-Blaškevičienė
Tel. (+370 37) 28 18 40
El. p.neringa.blaskeviciene@krs.lt
9.Administracinės paslaugos suteikimo trukmė10 darbo dienų nuo prašymą registravimo ir visų reikiamų dokumentų, informacijos sąlygoms išduoti pateikimo dienos.
10.Administracinės paslaugos suteikimo kainaAdministracinė paslauga teikiama neatlygintinai.
11.Prašymo forma, pildymo pavyzdys ir prašymo turinysPrašymas išduoti prisijungimo prie susisiekimo komunikacijų sąlygas
12.Administracinės paslaugos teikimo ypatumai

Paraiška su nurodytais dokumentais gali būti teikiami elektroniniu paštu, dokumentai turi būti pasirašyti elektroniniu parašu.

Prašymas turi būti:

  1. parašytas valstybine kalba arba turėti vertimą į valstybinę kalbą, kurio tikrumas būtų paliudytas Lietuvos Respublikos notariato įstatymo nustatyta tvarka;
  2. parašytas įskaitomai;
  3. asmens pasirašytas.